lauantai 28. tammikuuta 2017

Go fat go ja liikunta: unirytmi uusiksi


Hei vaan!

Kävin tänään shoppailemassa ja
tein melkein koko viikolle ruokaostokset yhdellä kertaa. Kaikkea kivaa terveellistä oli taas tarjouksessa. Iloinen tulppaanikimppukin ponkaisi koriin mieltä piristämään.

Olen alkanut tässä pikkuhiljaa noudattaa taas Go fat go -ruokavaliota. Se jotenkin sopii minulle. Nälkäkuurin sijasta on kiva syödä kunnolla. Jaksamistakin löytyy kivasti enemmän. Jopa niin, että jaksoin viime maanantaina neljän tunnin tanssitreenin oikein hyvin. Siis neljä tuntia buggia ja vain lyhyin tauoin. Hiki tuli ja jalat huusi hoosiannaa, olo oli voipunut, mutta hyvä! Sitten tiistaina lähdin heti töiden jälkeen hiihtämään. Aika alkumetreillä päätin jo, että vedän kaksi kertaa sen vitosen lenkin. Ja niin myös tein. Jos ei olisi tullut pimeä, niin olisin saattanut lähteä jopa kolmannelle lenkille. Siis mikä ihmeen energiapuuska minuun oikein iski??? En tajua. Ja sitten vielä keskiviikkona tunnin kahvakuulatreeni.

Iltavirkusta aamuvirkuksi
On se vaan jännä, miten treenaamiseen tottuu niin nopeasti. Tosin tottuu siihen sohvalla makoiluunkin... Huomasin, että liikunta auttaa kääntämään unirytmiä. Mielenkiintoista! Olen nimittäin aikamoinen torkuttaja, joka painelee kellon nappuloita helposti puolikin tuntia ennen ylösnousua. Nyt sitten herään jo ennen kellonsoittoa, enkä jaksa torkuttaa niin paljoa.
Ylösnousemisen sijaan loikoilen sängyssä ja selaan facebookia tai blogeja. Ennen tein tätä nukkumaan mennessä, mutta nyt menen sekä aikaisemmin nukkumaan, että nukahdan myös hetimiten. Koskahan intoudun aamulenkille arkiaamuina? Se jää nähtäväksi....

Miten syön?
Aamulla (klo 6.30) syön nyt siis useimmiten puuroa reilulla voisilmällä, raejuustoa ja marjoja.
Lounaan syön työpaikalla ja sitä mitä sattuu listalla olemaan (klo 13),
samoin aamupäivän välipalan, jos ehdin.
Iltapäivän välipala klo 16 onkin sitten kiireessä ennen treeniä vedetty proteiinijuoma tai rahka.
Päivällinen on munakas tai kanaa tai tonnikalaa sekä paaaaljon salaattia.
Illalla vielä rahkaa, hedelmä ja teetä.

Huomioita
No siis ei ole ähky eikä pöhö, kun höttöhiilaria ei ole tai se on minimissään. 
Jostain syystä tunnen nälkää entistä herkemmin. Ennen pystyi olemaan syömättä ihan helposti melkein koko päivän. Nyt ei. Alkaa heikottaa. Syönkö siis tarpeeksi?
Janokin vaivaa useammin. Se toki on hyvä asia ja juoda pitäisi vieläkin enemmän.

Paino ei putoa
Ainakaan vielä. Ei niitä tuloksia ihan hetkessä voi tullakaan. Kova liikunta ei laihduta, se nosti painoa alkuviikolla hetkellisesti. Pari päivää taukoa ja nyt paino on siinä, mihin sain sen syksyllä putoamaan. Kävin aamulla lyhyellä kävelylenkillä... siis liukastelin jäisellä kevyenliikenteen väylällä aikani ja totesin, että se lenkki saa jäädä siihen.

Kilo kuukaudessa on tavoitteeni.
Se on oikeastaan ihan hyvä tahti ja siinä on ideana pitää paino vakaana. Nyt siis vielä kilo pois tässä kuussa. Aikaa pari päivää, niin pääsen tavoitteeseeni.

Liikunta kiinteyttää. Ruokavalio laihduttaa.

Tässä vielä kuva ihanista rakkausomenoista, joita bongasin kauppareissullani tänään.
Ihan pakko oli ostaa niitä pari mukaankin.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti