tiistai 3. lokakuuta 2017

Läskit veks lokakuu


Ei mikään tavallinen lihaton lokakuu. Nyt pistetään tää mimmi ruotuun ja sulatetaan myös vähän läskiä pois. Päätin kokeilla nyt ainakin lihatonta lokakuuta ja sen myötä lisätä kasviksia melkoisesti ruokavaliooni. Samalla vähennän sokerin käyttöä. Yleisesti ottaen siis tavoite on ottaa askel terveempään suuntaan. Tähän on hyvä yhdistää myös liikuntaa.

Viime vuoden syksyllä aloittelin maltillista painonpudotusta ja sainkin kesään mennessä 10 kiloa pois. Kaksi kiloa on tullut siitä takaisin. Eli ihan hyvin on kilot pysyneet poissa. En tehnyt mitään radikaalia. Vähensin annoskokoja ja liikuin välillä paljonkin. Hissukseen ne kilot putosivat. Olin jo silloin sitä mieltä, että tällainen hidas rytmi sopii minulle parhaiten. Se on samalla myös salliva. Mikään ei ole kiellettyä, pitää vain pysyä kohtuuden rajoissa. Olen joskus miettinyt, että pitäisi kokeilla syödä suositusten ja ateriamallien mukaan. Ehkä joskus teenkin testin siitä.

Nyt keskityn lihattomuuteen. Tai jos en tee siitä numeroa, niin se voisi onnistuakin. Toisaalta en nyt varsinaisesti muutenkaan syö ylenmäärin lihaa. Se tekee olon jotenkin ihan tukkoiseksi. Saman olen huomannut myös ns. roskaruoan suhteen. Vaikka sitä tekee mieli tanssireissujen jälkeen, niin olo on sen jälkeen aamulla ihan turvonnut ja on kuin olisi krapula. Viime viikonloppuna syyskuun puolella tuli ostettua viimeinen hampurilaisateria seuraavaan kuukauteen. Tuskinpa sitä edes kaipaan.

Sallin itselleni kalan, kananmunat ja maitotuotteet. Niillä pärjää jo pitkälle.

Liikunnan suhteen käyn edelleen tanssimassa pari kertaa viikossa ja sen lisäksi käyn säännöllisesti kerran viikossa fascial training -tunnilla. Tähän aion ympätä ihan normaalia lenkkeilyä ulkona raittiissa ilmassa sekä hyötyliikuntaa portaiden muodossa. Asun kätevästi neljännessä kerroksessa ja raput kuljen kyllä helposti alas, mutta ei millään jaksaisi nousta ylös. Nyt olen päättänyt, että varsinkin silloin kun ei ole mitään kantamuksia mukana, niin valitsenkin raput.

Olisikohan tämä helpompaa, jos yrittäisin pitää päiväkirjaa syömisistäni ja liikunnastani?
Katsotaan ja kokeillaan....


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti